Opdracht 3 de leerstijlen van Kolb
1.
De leerstijlen die mijn voorkeur hebben zijn: doener en denker.
De kenmerken van deze leerstijlen die ik bij mijzelf herken zijn:
Doener denker
- Ik ben voor alles in - gerelateerd denken
- Directie ervaringen - tijd nodig hebben om connecties te kunnen ontdekken
- Uitdagende taken - theoretische modellen en systemen gebruiken
- Oplossen van problemen
Ik ben iemand die erg veel nadenkt voordat ik iets ga doen. Waar ik aan begin wil ik ook een goed beeld bij hebben wat het gaat worden, hoe ik het ga doen en wat er voor logica en verhaal achterzit.
Ik ben niet erg goed in dingen stampen en theoretische lappen tekst leren maar als ik het kan doen kan ik er een gebeurtenis aan koppelen of een gevoel.
Bijvoorbeeld:
rijen franse woordjes leren blijft bij mij eventjes in mijn hoofd zitten maar als ik met die franse woorden een gesprek moet voeren krijgen ze voor mij betekenis en een doel. Ik kan de woorden nu relateren aan gebeurtenissen en zo beter onthouden.
2. In het diepe worden gegooid ligt mij minder en dat komt niet overeen met het resultaat van de tekst. Ik heb graag richtlijnen als ik met iets begin en een duidelijk stappenplan met waneer, wat af moet zijn. Als ik totaal in het diepe wordt gegooid raak ik helemaal van slag van alle keuzes die ik kan maken en zie ik door de bomen het bos niet meer.
3. - Schilderen is gewoon doen, en blijven doen tot het is zoals je het wilt hebben. Van de ervaring leer je en dat komt goed overeen met de resultaten van mijn tekst.
- de theorie vakken zijn vooral stampen, je krijgt powerpoint presentaties en hoor college’s en de aantekeningen daaruit leer je. Deze toetsen leer ik door middel van samenvattingen te maken en connecties te maken in de les stof. Een soort net waardoor ik de stof toch tastbaar maakt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten